Tel. +385 1 4664 057   info@auto-mart.hr                                             

 

Cjenik

        Autodijagnostički

             uređaji               

Vaš oglas ovdje

s linkom na vašu stranicu.

Vidljiv na svih 72 stranice naše web adrese.

I to 15.000 do 30.000 puta mjesečno.

Toliko puta mjesečno namjernici posjećuju našu web stranicu.

Naravno, s ciljem pronalaženja usluga, dijelova, informacija...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nova stranica, vidi niže!

                                                                 Nova knjiga !

 PRODAJ     -     KUPI

AUTOMOBIL

PUTEM

KREDITA

 

NOVO! Naše usluge i proizvodi na 2-12 rata

 AMORTIZERI  I  NJIHOVA  FUNKCIJA

     

 

                                              

 

     Tri najvažnije stvari, osim ispravnosti podvozja vozila, za sigurnu vožnju jesu: gume, kočnice i amortizeri, koji i jesu tema ove stranice.
     Dobar dio vozača, miješa amortizere sa oprugama i to uglavnom, kada vozilo visi na jednu bočnu ili prednju odnosno zadnju stranu. Opruge su te, koje diktiraju visinu i tvrdoću vozila, dok amortizeri imaju sasvim drugu funkciju.
     Naime, sama riječ amortizer, može dovesti laika u dilemu, da li se radi o oprugama, amortizerima ili zajedničkoj kombinaciji. Bolje nazive za amortizere imaju Englezi (čita se šok apsorber) ili Nijemci (čita se štos demfer). I jedan i drugi naziv, jasno govore, da se radi o apsorbciji šoka, koji se prenosi, rastezanjem ili stiskanjem opruge, uslijed neravnina puta.
     Funkcija amortizera jest, sprječavanje opruge, da uslijed neravnina puta nekontrolirano vibrira, uslijed čega bi kotači vozila prilikom vožnje po takvom terenu bili više u zraku nego na cesti, te tako negativno utjecali na stabilnost vozila i zaustavnog puta. Primjer, vozilo nalijeće na ispupčenje na cesti. Kotač se u naletu odbija prema gore. Opruga ga punom snagom isprešava prema dolje, udara u asfalt i radnja se ponavlja tako reći u nedogled. Jasno, da kod takve vožnje, kao što rekosmo, kotači vozila provode više vremena u zraku nego na cesti. Amortizer je taj, koji će pri povratku kotača na cestu usporiti brzinu opruge i pokušati mekše spustiti kotač na cestu, gdje će on i ostati do slijedeće neravnine. Opisani primjer, jasno se vidi na skici broj 3. Na gornjoj slici ove skice, vidimo, kako kotač pri naletu na ispupčenje, nastavlja skakati po cesti kao tenis loptica, dok na donjoj slici, ispravan amortizer to sprječava. Svakako, da nije potrebno veliko znanje fizike, kako bi se zaključilo, da vozilo sa lošim amortizerima može vrlo lako završiti na drugoj strani ceste ili izvan nje.
     Na skici broj 4, možemo vidjeti, kako amortizer utječe na vožnju po zavojitoj cesti. Ovdje vidimo vozilo pri vožnji oko čunjeva u prilično nagnutom položaju, odnosno, lošim amortizerima. U ovoj situaciji, amortizeri sprječavaju dizanje unutarnje strane vozila i tako omogućuju dobro prianjanje sva četiri kotača uz kolnik i dobru kontrolu vozaču nad vozilom.
     Skice 5 i 6 prikazuju utjecaj amortizera na zaustavni put kočenja. Pogledajte, raspored tereta na vozilu u statičnom položaju. Poradi ovakvog rasporeda tereta, vozilo uvijek ima naprijed snažniju konstrukciju kočnica, nego otraga. Odnos je otprilike 60-40%. Prilikom kočenja, vidljivo na narednoj skici, inercijom dolazi do prebačaja tereta sa zadnjeg na prednji kraj vozila, pri čemu najveći teret zaustavljanja vozila preuzimaju prednje kočnice. Ukoliko na vozilu imamo ispravne amortizere, oni će usporiti istezanje zadnjih opruga, te će prebačaj tereta biti daleko manji, u kojem će slučaju i zadnje kočnice moći obaviti svoju funkciju. 
     Ako objedinimo ova tri primjera, vidimo, da sigurnost vožnje uvelike ovisi o ispravnosti amortizera. Pored ovoga, vjerujem da je veliki broj vozača osjetio nesigurnost pri vladanju vozilom u smislu zanošenja i nestabilnosti a što se uglavnom povezuje sa mogućim greškama i pohabanosti donjeg postroja vozila.
     Opisani rad amortizera, odnosi se samo na uljne amortizere. Na tržištu se nude i plinski amortizeri (ponekad standardno ugrađeni na vozilo) čija je funkcija slijedeća. Takvi amortizeri, otežavaju brzu reakciju opruga na neravnine u oba smjera, znači gore i dolje. U ovakvom slučaju, dobivamo puno tvrđu , nekomforniju vožnju ali zato puno sigurniju jer imamo maksimalno prianjanje kotača uz kolnik. Jedno međurješenje, koje se nudi jest, kombinacija uljno plinskih amortizera, koji imaju nešto blaže plinsko punjenje, te su vrlo pogodni za vozače srednje kategorije. Ovakvi amortizeri izuzetno pogoduju našim uvjetima vožnje, brzi automobili, neiskusni vozači (bez zamjerke) i loše prometnice.
     Na slici broj 1, vidimo tipičan primjer neispravnog amortizera, iz kojeg je doslovno iscurilo ulje. No ni u kojem slučaju, ne treba čekati ovakvu situaciju, koja je itekako opasna. Za sigurnu vožnju, specijalno u našim uvjetima, bilo bi dobro izmijeniti amortizere nakon pedesetak tisuća kilometara. 
     Kod izmijene amortizera, nikako nije preporučljivo kupovati proizvode nepoznatih proizvođača, kao i NO NAME proizvoda ili bez garancije, dok se popravak amortizera preporučuje samo u rijetkim slučajevima nemogućnosti nabavke tvorničkog proizvoda. 
     U ovom slučaju, zbog velike ponude različitih tipova amortizera, ne ćemo istači cjenik, već vas pozivamo, da to učinite upitom. No, kao i za ostale dijelove i za amortizere vrijedi pravilo puno manjih cijena, nego kod proizvođača vozila.
 
                                                         

 E-mail    info@auto-mart.hr 

"AUTO - MART" d.o.o.

 Sjedište: Kamaufova 2, Zagreb         Tel. 01 4664-057/4664-133    Fax 4664-134

 

 

 

Google
 
Web www.bikepark.auto-mart.hr
www.waterbike-auto-mart.hr