 |
Cjenik |
 |
 |
Autodijagnostički
uređaji
|
Vaš oglas ovdje
s
linkom na vašu stranicu. |
Vidljiv na svih 72 stranice naše web adrese. |
I to
15.000 do 30.000 puta mjesečno. |
Toliko
puta mjesečno namjernici posjećuju našu web stranicu. |
Naravno, s ciljem pronalaženja usluga, dijelova, informacija... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Kako izdati vlastitu knjigu i pritom solidno zaraditi?
Na
zahtjev povećeg broja posjetitelja naših web stranica, ovaj tekst napisao je
autor knjiga koje se prodaju preko ovih web stranica u tisućama primjeraka,
te se preporučuje pažljivo čitanje daljnjeg teksta onima koji imaju namjeru
unovčiti svoje znanje.
U zadnje
vrijeme primamo niz upita o izdavanju vlastitih izdanja, kao i o slijedu
postupka i zakonskih normi. Očigledno da postoji veliki broj ljudi koji bi
se željeli profesionalno izrazitu u pisanom obliku, i svakako unovčiti svoje
znanje, ali se ne snalaze u zakonskim i tehničkim zahtjevima publikacija (tu
vam svakako mi možemo izaći u susret uz prihvatljivu naknadu).
Za
početak, želim naglasiti kako oni bez osnovnih sredstava nemaju baš nikakvih
šansi za pokretanje publiciranja svojih tekstova. Naime, postoje potpore za
određena djela, ali to se uglavnom odnosi na djela neprofitabilnog, odnosno
umjetničkog sadržaja. To je svakako jedna dugotrajna procedura, i pitanje je
hoće li se djelo okvalificirati kao takvo. Dakle jednostavno, želimo li
objaviti svoje djelo, moramo to obaviti brzo, sa svojim sredstvima, i
uprihoditi ono što smo zamislili. Slično ostalim poduzetničkim pothvatima, i
ovaj zahtijeva investicije. Koliko su te investicije riskantne, ovisi
isključivo o procjeni autora publikacije. U svakom slučaju, ukoliko je
procjena valjana, profit je neizbježan.
Dakle,
svatko može izdati knjigu (fizička i pravna osoba). Uz prilog naslovnice,
impresuma i dvadesetak stranica sadržaja prilaže se zahtjev Nacionalnoj
Sveučilišnoj Knjižnici u Zagrebu za dodjelu ISBN broja, (Internatioal
Standard Book Number) internacionalnog standardnog broja knjige, koji se
baš i ne izdaje u svrhu zaštite sadržaja publikacije, ali se dobrim dijelom
može i tako protumačiti.
Prilikom
odluke o izdavanju svoje publikacije potrebno je imati na umu slijedeće:
-
Sadržaj publikacije
mora biti interesantan širem krugu čitatelja. Svakako da će knjiga
edukacijskog sadržaja (prodaja znanja) naići na veći broj čitatelja
negoli nekakva beletristika. No, niti to ne znači da romanopisci i
ostali nemaju svoju klijentelu. Međutim, praksa je pokazala da
komercijalna štiva imaju daleko bolju prođu. Recimo kao naslovi: Male
krojačke tajne, Popravak elektroničkih uređaja, Kako sam sagraditi kuću,
Kako sagraditi brod, Popravak kućanskih aparata, Uzgoj kućnih ljubimaca
itd. Takvi se naslovi s kvalitetnim sadržajem prodaju u desecima i
stotinama tisuća primjeraka širom svijeta.
-
Tekst publikacije mora
biti jednostavan i razumljiv konzumentima štiva. Kada govorimo o
edukativnom sadržaju, nitko ne želi čitati roman pisan ala Agatha
Christie, već traži konkretna saznanja i upute. Greška nerazumljivog
pisanja i dobivanja na volumenu publikacije većim proredom i slovima
rezultirati će negativnim komentarima i time znatno umanjiti vrijednost
publikacije, a time i prođu, što je naknadno nepopravljivo. U
slučajevima kada autor publikacije nije pismeno obdaren, ali je vrhunski
znalac tematike koja se obrađuje, rukopis ili priču treba povjeriti
nekome tko će to pismeno uobličiti (i tu vam stojimo na raspolaganju).
No, bilo kome da se povjeri ovakav zadatak, potrebno je naći osobu koja
će razumjeti ono što autor htjede reći. Naime, ukoliko pisac teksta
nije razumio autora, i ne poznaje struku bar djelomično, štivo može bit
lošije napisano negoli da ga je napisao sam autor, bez obzira na
stilizaciju teksta.
-
Pored sadržaja
publikacije koji mora biti jasno naznačen, veliku pažnju treba obratiti
na dizajn naslovnice. Kao što je to opće poznato, najvećim dijelom
ambalaža prodaje robu. Stoga, naslovnica jest ta koja će privući ili
odbiti potencijalnog kupca vaše publikacije. Ukoliko naslovnicom
zainteresiramo nekoga za našu publikaciju, uz pretpostavku da je i
sadržaj valjan, onda možemo računati da je ista i prodana. Ukoliko autor
nema smisla za osmišljavanje dizajna naslovnice, takav posao svakako
treba prepustiti onome tko ima, (i tu vam stojimo na raspolaganju).
Prilikom prepuštanja dizajna naslovnice nekome drugome, nije uvjet
angažirati kvalificirane dizajnere, već one koji za to imaju smisla i
čije će vam se rješenje svidjeti. Nije rijedak slučaj da srećemo
rješenja naslovnica potpisana imenima dizajnera, a da smo razočarani
viđenim rješenjima. Stoga, vodite se po osobnom ukusu, i ukusu onih koje
mislite impresionirati naslovnicom, bez obzira tko je naslovnicu
dizajnirao.
-
U skladu sa tekstom i
stilu pisanja o kojima je bilo riječi, ipak treba voditi računa i o
volumenu publikacije. Nekakav prihvatljiv volumen mora biti sadržan u
cca stotinu i pedesetak stranica. Bez obzira što nam je svima znano kako
takvu publikaciju ipak treba pročitati, praksa je pokazala da se
literatura važe po broju stranica. Odnosno, manji broj od navedenih
stranica tretira se kao bilježnica, oskudno štivo i slično.
-
Za one koji baš ne
raspolažu sredstvima za tiskanje svojih publikacija, po Internetu se
može naći niz sugestija za publikaciju elektroničkog oblika knjige, i to
u niz varijanti. Takve sugestije mogu dati samo oni koji nikada nisu
ništa publicirali. Svima nam je poznato kako niti Microsoft ne
može stati na kraj piratstvu, a kamoli mali publicisti. U ovoj maloj
zemlji, dovoljno je samo jedan puta prodati knjigu u elektroničkom
obliku, i nakon toga možemo zaboraviti daljnju prodaju. Jedan tipičan
primjer vidljiv je iz ovih dviju knjiga promoviranih na našim stranicama
a pisanim na engleskom jeziku. Upisivanjem naslova u Google,
naići ćemo na niz stranica koje nude besplatno skidanje elektroničkog
formata knjiga, odnosno s minimalnom naknadom. No, to se znalo i prije
negoli je ponuđeno, s obzirom na cijenu poštarine za tiskano izdanje.
Međutim, isto se je tako uzelo u obzir i tržište od nekoliko milijardi
korisnika Interneta, u kojem se slučaju piratstvo može zanemariti.
Drugim riječima, ne želite li pokloniti ono što ste napisali na
hrvatskom jeziku, ne objavljujte u elektroničkom obliku, već čekajte
trenutak kada će te to moći objaviti u tiskanom obliku.
-
Što kada otisnemo
knjigu, kako je plasirati? Kao što knjigu treba otisnuti u svome
aranžmanu, tako je treba i plasirati (i tu stojimo na raspolaganju). Ako
smo procijenili da je naše štivo kvalitetno i traženo, plasman neće biti
problematičan. Interesantno je, kako većina autora traži nakladnika kao
da su, kao već spomenuta Agatha Cristie. Takvi se poslovni
scenariji sreću uglavnom na filmovima. Mali ljudi se trebaju boriti za
svoju egzistenciju, a ponešto i riskirati da bi zaradili. Posrednici,
nazovimo ih knjižare, uglavnom nisu zainteresirani za već otisnute
publikacije zbog male marže. Ukoliko oni preuzmu štivo kao izdavači,
autor dobiva svega cca 5%. Dakle neprihvatljivo za ovo malo tržište. No,
Internet jest danas izvor informacija. Plasman publikacije preko svoje
web stranice ili bloga, daleko je profitabilniji, jer se ubire sve,
minus troškovi i porez, koji je danas 5%. Pored toga, za promociju i
prodaju knjige koristi se cijela lepeza besplatnih oglasa (izrada
stranica i promocija jest također dio naše usluge). Nije teško
izračunati koliko knjiga treba prodati jedna izdavačka kuća da bi vam
isplatila iznos koji možete uprihoditi prodajom samo jedne knjige u svom
aranžmanu.
-
Pa koliko to sve
košta? Vratimo se opet na rentabilnost izdavanja knjige. Onaj tko misli
da ne može prodati bar petstotinjak primjeraka svoje publikacije (u
Hrvatskoj i državama bivše Juge kojima ne smeta ijekavština kada
se radi o stručnoj literaturi), najbolje da odmah odustane od cijelog
projekta. Sve kombinacije digitalnog tiska s kojim ćemo napraviti
nekakvu probu pa onda... padaju u vodu. Digitalni tisak u nakladama od
stotinjak komada ili nešto više, preskup je i ostavlja jako malo
prostora za formiranje finalne cijene. Dakle, ostaje samo solucija
tiskanja publikacija u tiskarama gdje je nekakva minimalna naklada od
500 (eventualno 300) primjeraka na gore. U takvom slučaju se već može
izvesti računica. Cijena tiskanja naklade od petstotinjak primjeraka
košta između 30 i 50 kuna po publikaciji. Naravno, cijenu će diktirati
broj stranica, crno-bijela tehnika ili kolor, gramaža papira, uvez i
slično (i tu stojimo na usluzi). No, s takvom cijenom možemo formirati i
primjerenu prodajnu cijenu knjige čije se kvalitete nećemo posramiti.
Dakako, tu su prisutni i troškovi pripreme za tisak (i tu smo mi po
potrebi). Taj trošak ovisiti će o kvaliteti dostavljenog teksta,
eventualnim fotografijama koje treba obraditi za tisak, kao i dizajnu
naslovnice. Nije svejedno da li je tekst spreman za tisak u smislu
stilizacije i lekture, ili je, kako mi to kažemo u žargonu, sirov. No,
svi troškovi pripreme plaćaju se samo jedan puta. U naknadnoj nakladi,
plaća se samo tisak.
-
Finalni obračun:
Recimo da se radi o ozbiljnom autoru i traženom sadržaju. Primjerena
cijena za knjigu od stotinu i pedesetak stranica kreće se između stotinu
i tri stotine kuna. Dakako, cijena se formira po sadržaju koji
automatski diktira i cijenu, kao i o kvaliteti tiska. Knjiga tiskana u
crno-bijeloj tehnici biti će neusporedivo jeftinija od one u koloru.
Uzmemo li jednu srednju prodajnu cijenu knjige od dvjesto kuna s kolor
fotografijama i nakladom od tisuću primjeraka, dolazimo do inkasirane
svote od 200.000.-kn. Koliko je tu investicija isplativa, prosudite
sami.
-
Ukoliko nađete potrebu
za našim uslugama vezanim uz publiciranje, ne šaljite E-mail-om upite o
cijenama, već se najavite telefonom za razgovor. Kako je to vidljivo iz
gornjeg teksta, skoro je nemoguće dati bilo kakvu kalkulaciju
elektroničkom poštom zbog manje ili veće kompleksnosti pripreme za
tisak, za koju nam je potreban materijal kao i idejna zamisao
publikacije.
Kontakt:
ZAGREB Kamaufova 2
Tel 01 4664 057
4664 133
Fax 01 4664 134
Mob. 091/193 77 40
E-mail
info@auto-mart.hr

Sami procijenite
koja vam je naslovnica atraktivnija.
|