|
Cjenik |
|
|
Autodijagnostički
uređaji
|
Vaš oglas ovdje
s
linkom na vašu stranicu. |
Vidljiv na svih 72 stranice naše web adrese. |
I to
15.000 do 30.000 puta mjesečno. |
Toliko
puta mjesečno namjernici posjećuju našu web stranicu. |
Naravno, s ciljem pronalaženja usluga, dijelova, informacija... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
Nova stranica, vidi niže
Novo! Prošireno izdanje
Elektronike automobila
NOVO! Naše usluge i proizvodi na 2-12 rata
KAKO KUPITI POLOVNI AUTOMOBIL ?
TEMELJITO PROVJERITE VOZILO PRIJE KUPNJE !
-
Kupnja polovnog vozila, vrlo je riskantan
potez. Kupci takvih vozila, obično, oslanjajući se samo na svoje
nekakvo znanje o automobilima ili intuiciju, upuštaju se u ovakvu radnju
samostalno, a
u najboljem slučaju povedu sa sobom mehaničara ili čak priučenog
mehaničara. Bilo kako, na cesti ili u nekakvom dvorištu, teško je
izvršiti pregled vozila i konstatirati stanje vozila. Zato, pročitajte
ovih nekoliko savjeta, kako bi znali što kupujete.
Prije stručnog pregleda vozila, sami utvrdite
određene pojedinosti, koje će vam pomoći pri odluci o kupnji odabranog
vozila. Vrlo je bitno, da li je prodavalac vozila prvi vlasnik, što je
vidljivo iz prometne knjižice vozila. Diskretno treba provjeriti, gdje vlasnik živi i radi te čime
se bavi. Ovo drugo će vam pomoći, da zaključite kako je
vozilo bilo eksploatirano tijekom vremena i da li je prijeđena
kilometraža na vozilu adekvatna vašoj kalkulaciji prijeđenih
kilometara. Možda nekome ove provjere izgledaju apsurdne, međutim,
ako se bolje promisli, nisu. Mjesto stanovanja i mjesto rada vlasnika
vozila, itekako utječu na prijeđenu kilometražu vozila a ako to
povežemo i sa kvalitetom prometnice između ta dva mjesta, dati će
nam uvid na stanje podvozja vozila. Nije zanemarivo, niti čime se
vlasnik vozila bavi. Naime, čovjek službeničkog profila, neće
ruinirati interior vozila, kao netko tko se bavi obrtničkom ili
proizvodnom djelatnošću, te koristi vozilo u različite
svrhe. Zanimanje vlasnika vozila, utjecat će i na izgled i stanje
prtljažnika vozila. Treba obratiti pažnju i na eventualno montiranu vučnu
kuku na vozilu, koja ponekim kupcima znači prednost zbog uložene
investicije. No, ovakva prednost više je mana, jer na vozilu koje je vuklo
teret zasigurno će ćemo naći znatno više dotrajale opruge,
amortizere, gibnjeve, kočnice i kvačilo motora. Zato, u slučaju
potrebe vučne kuke, bolje je kupiti vozilo bez kuke, te je naknadno
ugraditi. Detaljnim
pregledom interiora vozila, može se puno toga zaključiti. Istrošenost
gumenih navlaka na papučicama vozila, volana i ručice mjenjača
kao i tepiha ispod papučica te tapecirunga lijevih vrata, možemo također
grubo utvrditi prijeđenu kilometražu vozila.
Nakon ovakvog pregleda vozila, zatražite od vlasnika na uvid, servisnu
knjižicu vozila ili račune za učinjene servise. To su
najmjerodavniji dokumenti za provjeru prijeđene kilometraže i uvida
u stanje vozila temeljom pregleda, po računu izmijenjenih dijelova na
vozilu. Nemojte se nikako dati zavarati ponudom prodavača vozila mjerenjem kompresije na vozilu, jer to nikako nije pouzdan podatak o stanju
motora. Ukoliko ste zadovoljni, do sada učinjenim provjerama, tek tada
treba pristupiti stručnom pregledu vozila.
Stručan pregled vozila, podrazumijeva
slijedeće. Prvenstveno
se gleda opće stanje vozila. Pogledom izvana, gleda se visina vozila u odnosu na tlo,
što govori o stanju opruga. Nejednolika istrošenost guma, upozorava
nas na mogućnost dotrajalosti dijelova prednjeg i zadnjeg trapa vozila.
Stručno oko, može pogledom ustanoviti, da li su pojedini dijelovi
karoserije, mijenjani, ravnani i lakirani. Stanje motora, obzirom na prijeđenu kilometražu, može se
konstatirati slijedećim pokazateljima. Isparavanje kroz odušak motora,
reći
će nam, u kakvom su stanju karike motora i stupanj njihove istrošenosti.
Instrument pritiska ulja u motoru (ako je ugrađen) reći će
nam, u kakvom su stanju ležajevi motora a za što postoji još nekoliko
indikacija. Miris ispušnih plinova (ukoliko se ne koristi instrument),
upozoriti će nas na ispravnost ili dotrajalost katalizatora a boja ispušne
cijevi, vrlo precizno govori o kvaliteti sagorijevanja goriva. Fizičkim
pregledom motora, ustanoviti će se, da li je potrebno izmijeniti što
od potrošnog materijala i napraviti kalkulacija troškova.
Slijedeća faza
provjere jest dizanje vozila. Na podignutom vozilu, vidljive su sve one
stvari, koje je nemoguće uočiti drugačije. Pregledom, kočnica,
amortizera, gibnjeva, ispušnog sistema i ležajeva kotača, ustanoviti
će se njihova dotrajalost i izvesti kalkulacija troškova zamijene
dotrajalih elemenata. Pored navedenoga, pregledom donjeg dijela vozila, može
se ustanoviti, da li je vozilo bilo ikada jače oštećeno.
Tek nakon ovako izvršenog pregleda, sa točnom
kalkulacijom troškova
za doradu vozila, može se krenuti u realizaciju pogodbe i kupnje vozila.
Ukoliko prodavalac ne pristaje na ovakvu provjeru, odustanite od kupnje
toga vozila.
-
- Stoga, držite se ovih pravila i ne kupujte automobil na sreću!
-
- Cijena pregleda vozila i kalkulacija troškova
dorade vozila u našem servisu,
- uključujuću porez, iznosi...........................................................244
kn
-
-
|