|
Set za sanaciju ogrebotina i oštećenja laka na automobilu isporučuje se s lakom pod originalnim brojem boje određenog vozila. Kako bi vam mogli isporučiti originalnu boju, potrebno nam je dostaviti marku i model automobila kao i godinu proizvodnje te broj boje koji se nalazi na etiketi ili ploćici koja je smještena ispod prednje haube, na jednom od štokova vrata ili čak u prtljažniku. Broj boje se često može naći i u dokumentaciji vozila, Tu se ne misli na prometnu dozvolu vozila (to su boje od oka), već na dokumentaciju koja je došla s vozilom iz tvornice. Set sadrži 1 dcl laka, 1 dcl razrjeđivača, 1 dcl finog završnog profesionalnog poliša i jedan arak Ekstra finog vodobrusnog papira. Ova količina materijala dovoljna je za sanaciju oštećenja laka na vozilu okolo naokolo čak u više navrata. Usput spomenimo da je zabluda kako se oštećenja mogu sanirati jednim potezom kojekakvih čarobnih olovaka. Kada se pročita ovaj članak onda je i vrlo jasno zašto. Ovim setom mogu se koristiti amateri i profesionalci s obzirom da se isporučuju visokokvalitetni profesionalni materijali. Boja je dovoljno gusta da se može nanositi na oštećenja kistom ili plastičnom špahtlom. Nakon nanošenja po potrebi u više slojeva s pauzama između nanošenja, višak boje lagano se odstranjuje krpicom lagano namočenom razrjeđivačem. To može biti i završna faza sanacije a oni zahtjevniji mogu poravnati i izgladiti nanesenu boju vodobrusnim papirom koji se nalazi u setu. Nakon obrade, površina se polira krpom i polišom do visokog sjaja. Dakako, oni malo vještiji mogu koristiti i takozvane Airbrusheve (mini šprice). Svakako pogledajte video ispod ovoga teksta klikom na link uz Vidi sanaciju zapunjayanjm... i opisana procedura biti će puno jasnija. Uskoro će na ovoj stranici biti priložen i naš video zapis s postupkom sanacije ogrebotina i ostalih oštećenja laka na automobilu. Uz malo pažnje i volje, po principu sam svoj majstor, može se uštedjeti znatna količina novca mjerljiva u tisućama kuna. Naravno da za one komotnije stojimo na raspolaganju s našim uslugama sanacije. Mala uputa nanošenja boje: Prije nanošenja laka na bilo koji način, uputno je taj dio lagano ispolirati kako bi se došlo do čiste boje. Potom površineu očistiti krpicom namočenom razrjeđivačem ili je čak lagano proći finim vodobrusnim papirom i obuhvatiti rubove neoštećenog laka. Poznato je da se pribjegava nanošenju boje kistom, što je i prihvatljivo. Međutim, radi ravnomjernijeg rasporeda kristalića kod metalik boje, preporučljivo jest prstom razmazati boju preko oštećenja i to u više slojeva s pauzama između nanošenja. Nakon poravnavanja nanesene boje s površinom, laganim potezima odstraniti višak boje krpicom navlaženom razrjeđivačem. Nakon što se boja osuši, površinu ispolirati do visokog sjaja. Svakako, oni zahtjevniji mogu finalno vodobrusnim papirom (papir i površinu navlažđiti vodom) izbrusiti višak nanesene boje do idealnog poravnavanja sa starom bojom i nakon toga površinu ispolirati do visokog sjaja. 1. Cijena seta 390.-kn 2. Podiže se kod nas uz prethodnu najavu telefonom ili šaljemo poštom. 3. Cijena slanja pouzećem putem htvatske pošte iznosi 30.-kn Vidi sanaciju zapunjavanjem klikom na link https://www.youtube.com/watch?v=1hbvnwN8QK0 ili ušpricavanjem klikom na link https://www.youtube.com/watch?v=IUrb_DMWZN8 Iz priloženih video zapisa vidljivo je da je sanacija složeniji postupak od lakiranja cijelih površina. Stoga cijena ova kvih radova ne može biti niža negoli je cijena lakiranja cijelog elementa. No, po principu sam svoj majstor i korištenjem seta za sanaciju, matematika je jasna.
Oštećenje Zapunjavanje Obrada Ispolirano
Popravak oštećenja Brušenje i poliranje laka Brušenje i poliranje farova
Evo rezultata nakon regeneracije laka brušenjem i finalnim poliranjem Popravak i restauracija kožnih sjedala u originalnoj boji, mogućnost kupnje seta za popravak po principu uradi sam
E-mail info@auto-mart.hr
Regeneriranje laka automobila
Godine i gradski smog, imaju negativan utjecaj na lak vozila. S vremenom, lak gubi sjaj i djeluje dotrajalo. Obično u takvim slučajevima, vlasnici automobila razmišljaju o lakiranju vozila. U praksi, kod takvih slučajeva, dolazi do velike greške u odluci. Naime, poradi velikih razlika u cijeni lakiranja vozila, ljudi se uvijek odlućuju za onu najgoru, najjeftiniju. Takav posao, podrazumijeva vrlo brzu i lošu pripremu vozila, kao i upotrebu najjeftinijih materijala, što rezultira vrlo lošom kvalitetom urađenog posla, kao što su neravnine na laku, prelaz laka na nezaštićene djelove vozila, tkzv. naranđina kora na laku i pomanjkanje sjaja. Ovo sve, ne događa se kod profesionalno urađenog posla, no to ima i svoju cijenu, koja uopće nije zanemariva. Nepoznanica je, da se umjesto lakiranja, kod takvih vozila, regeneracijom laka može vratiti sjaj i to u masu slućajeva kvalitetniji, nego što je bio u originalu. Vrlo dobar primijer, prikazan je na gornjim slikama ovoga starog mercedesa, ćiji je vlasnik već bio pred odlukom, da vozilo odvede na otpad, mada je bio emocionalno vrlo vezan za njega. Zapravo i ta odluka, bila je dosta opravdana, jer kvalitetno lakiranje ovakvog vozila, sa sitnim popravcima limarije te demontažom i montažom, iznosi više od dvadeset tisuća kuna. Sam proces regeneracije laka, podrazumijeva , brušenje površinskog dijela boje, koji se skida u mikronima. Ovakvim postupkom, skida se nanesena prljavština i patina na laku, te se dolazi do originalne boje. Nakon takve obrade, prelazi se na izvlaćenje sjaja iz laka, poliranjem površine, pri ćemu se koriste za to predviđena kemijska sredstva i puno fizićkog rada. Ućinak ovakvog postupka, možemo vidjeti na priloženim fotografijama. Na prve dvije fotografije, prikazana je hauba u prvobitnom stanju a na desnoj slici, tretirani dio prednje haube. Na toj drugoj slici, jasno se može vidijeti odsjaj osobe ispred vozila, na obrađenom dijelu haube, što dovoljno dokazuje kvalitetu vraćenog sjaja. Na druge dvije slike, vidimo krov vozila u prvobitnom stanju i krov nakon tretmana. Mislim da je ovdje komentar suvišan. Na treće dvije fotografije, možemo jasno vidijeti razliku između tretiranih i ne tretiranih površina, kao i ogrebotinu na prednjem dijelu blatobrana. Malo je poznato, da se ovakva oštećenja, mogu raditi lokalno, umjesto lakiranja cijelog blatobrana. Lokalni popravak znaći, obrada oštećene površine, ušpricavanje laka i izjednaćavanje prelaza novog u stari lak. Saniranu ogrebotinu, vidimo na desnoj slici. Velika je zabluda, pokušaj dobivanja ovakvoga rezultata, korištenjem reklamiranih kemijskih sredstava za postizanje većeg sjaja i zaštitu laka. Naime, tek nakon opisanog tretmana, moguće je i potrebno, češće koristiti takva sredstva, kako bi se lak zaštitio i sjaj ostao postojan. Cijena tretmana regeneracije laka, ovisi o velićini vozila i stupnju nagriženosti površine laka. Poćetna cijena za manja vozila sa matiranim lakom i blago nagriženom bojom (obično vozila do pet godina starosti) kreče od 750 kuna, uključujući materijal i porez. Cijena za tretman sanacije ogrebotina i sitnih oštećenja laka, ovisi o velićini i dubini oštećenja a kreće od cca 500 kuna, uključujuću materijal i porez.
|